Вчимося жити у демократичній державі.
Україна – нова на політичній карті світу держава з давніми звичаями, традиціями, культурою та демократією. Але в зв’язку з історичними обставинами, які були нав’язані українцям протягом останніх 250 років, ми призабули їх, або сприймаємо у викривленому баченні, де намагаємось видавати бажане за дійсне, називаючи анархію або охлократію демократією.
Насправді ж, демократія пов’язується з існуванням у державі громадянського суспільства, пріоритетною особливістю якого є реальна участь громадян у процесі прийняття важливих для народу рішень та контролі за діяльністю органів державної влади. Саме громадянське суспільство як система самостійних і незалежних від держави громадських інститутів і відносин забезпечує умови для реальної участі громадян у житті держави, реалізації прав людини, її інтересів і потреб, захищає особисту індивідуальну свободу людини, стимулює її соціальну активність.
Значущістьлюдини у демократичнійдержавівизначається не внаслідокналежності до певноїверствинаселення, групичикласу, а саме через те, що вона – особистість, громадянин, носій і джереловлади.
Спираючись на матеріали швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU»,вчитель історії та права Бондаренко Галина Богданівна НВК «Ковалівська гімназія», провела уроки практичного права для учнів 9-х класів: «Бажання, базові потреби, людська гідність та права людини».
Діти,координовані вчителем, працюючи в групах та самостійно,повязували свої бажання з базовими потребами таправами людини,ініціювали й обговорюваливажливі для них питання. У результаті роботи та спільних дискусій дійшли до висновку, що народу України потрібно дотримуватися законів Конституції та вчитисяспівпрацювати з владними структурами задлявирішенняважливих для нашогожиття проблем, вчитиськонтролюватидіяльністьвлади і впливати на неїзадляпокращеннянашогожиття, аджевлада – для народу, а не навпаки.
Давайте вчитисьдемократії разом!
|