Вівторок, 19.03.2024, 12:45
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Ковалівський ліцей"

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Безсполучникове складне речення.

Розробила: Варава Л.В.

Тема: Безсполучникове складне речення.

    Смислові відношення між простими реченнями.

 

Мета: поглибити знання про безсполучникове складне речення та смислові відношення між простими реченнями в його складі; формувати вміння визначати граматичні основи та смислові відношення між частинами  безсполучникового складного речення; виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю; удосконалювати навички правильного інтонування безсполучникових складних речень; розвивати логічне мислення, пам’ять усне й писемне мовлення.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.                                                                                                                    

Обладнання: комп’ютер, підручник,

 

                                    Хід уроку

 

1.    Підготовка до сприймання нового матеріалу.

( на дошці «будуємо» піраміду «Складне речення», коментуємо її.)

                                   Складне речення

 

Сполучникове                                            Безсполучникове

 

Складносурядне складнопідрядне

 

2.Оголошення теми і мети уроку

3.Представлення учительського проекту

 

4.Учні отримують картки – таблиці, аналізують їх(робота в парах)

  - які смислові відношення можуть бути між простими реченнями у                                                    складному безсполучниковому однорідними простими?

  -а які смислові відношення можуть бути піж простими неоднорідними реченнями?

- чи звернули ви увагу, які розділові знаки стоять між простими реченнями у скл. безсп.?

- чи можемо ми визначити від чого залежить  вживання розділових знаків у скл. безсп.? (від смислових відношень та інтонації)

 

 5. Робота з підручником 

Вправа 183

 6.Робота біля дошки.

Вже тиха осінь ходить б..регами, на вербах трусить листячко руде.(Л.Костенко) одночасність. Сонце зайшло, ст..пові озера стали на якийсь час темно(червоними) (О.Гончар).послідовність До мови доторкнешся – м..якше м..яких вона тобі здається.(П.Тичина)умовні.

 ( пояснити смислові відношення між простими реченнями, обґрунтувати орфограми за методом ПРЕС)

 

7. Творче завдання

Скласти і записати безсполучникові речення, використовуючи наведені слова як підмети окремих частин. Скласти схеми цих речень.

1.Сонце, ліс.    2.Природа, людина.   3. Ранок, птахи.

 

8.Пояснювальний диктант

1.Попрощалось ясне сонце з чорною землею, виступає круглий місяць з сестрою зорею.(Т.Шевченко) послідовність.

2.Літа орел, літа сизий попід небесами, гуля Максим, гуля батько степами , лісами.(Т.Шевченко) зіставлення.

3.То не хмара – біла пташка хмарою спустилась.(Т.Шевченко)протиставлення.

4.Зайде сонце – Катерина по садочку ходить.(Т.Шевченко) часові.

5.Я сьогодні забарилась: батько занедужав.(Т.Шевченко)причина.

9.Підведення підсумків уроку.

 

- Що ми вивчили на уроці?

- яке речення називається складним безсполучниковим?

- На які дві групи поділяються скл. безсп. Речення за характером смислових зв’язків?

- Якою може бути інтонація у скл. безсп. Реченнях?

-які розділові знаки можуть використовуватися у скл. безсп.реченнях?( Метод МІКРОФОН)

 

10.Оцінювання

11.Домашнє завдання.( пропоную виписати 6 безсполучникових речень із творів Т.Шевченка. з різними смисловими зв’язками між простими реченнями)

Фейсбук
Захист дітей
Відеопрезентація
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту